tiistai 1. huhtikuuta 2014

Ateljeen tuotos

Ompelin sunnuntaina pellavasta tämmösen kaukosäädinpussukan ku noita kapuloita pyörii pöydällä pilvin pimein.
Nyt on paikat kaikille kaukosäätimille. Olisin ton kuvan voinut siirtää suoraan tohon pussukkaankin mut ku mulla oli tää jemmassa valmiiks siirrettynä lakanakankaalle niin ompelin sen sit vaan tohon kiinni.
Ja huomaa nerokas yksityiskohta: tasku ohjelmalehdelle. Hih.

 Sunnuntaina syötiin taas kasvissosekeittoo, tykätään tästä keitosta tosi paljon. Ja koska mulla on uudet ihanat Perfect Homen kupit, keitto tarjoiltiin niistä. Maistuikin heti vähän ylelliseltä... 
Nää kupit olikin yllättävän suuret, näihin mahtuu vaikka kuinka paljon keittoo, tai no 5 dl. Mulle se on melko paljon. Ovat kylläkin tee/lattekupit mut voihan näistä tarjoilla mitä vaan. Vaikka vaniljavaahtoo marenkihippusilla.
Mulla ei ollu harmaita alustasseja mut aattelin et ku seuraavan kerran käyn Ikeassa, ostan Arv-sarjan leipälautaset tohon alle. Kun niitäkin saa harmaasävyisenä. Ehkei ne ihan samaa sävyä oo mutta eipä haittaa mua. Mut mä niin tykkään noista kupeista. Vaikka eivät ookaan valkoiset, hih... 

Tänään(kään) en sit saanut juotua kahta litraa vettä työpäivän aikana, säälittävää... Mut puolitoista sentään. Koska oli niin hieno ilma, singahdin lenkille heti ku pääsin töistä. Vetäisin reilun 7 kilsan lenkin, oli mukavaa.

Teinille muistin seuraavan jakson kirjatkin tilata jo tänään, taas tapani mukaan myöhässä. Saa raukka opeilta sapiskaa ku mamma ei muista mitään... Onneks osan sain käytettyinä, pahuksen kirjat ovat niin kalliita. Onneks alkaa vika jakso tälle keväälle, huh! Teini lukee pää sauhuten, ite en muista lukion eteen ihan noin paljoa nähneeni vaivaa... No ei mun numerot olleetkaan ihan samaa luokkaa ku tän meitin neiti näppärän...

Onko muuten kukaan teistä menossa viikonloppuna Kevätmessuille? Mä oon!! Olin oikee varsinainen Hannu Hanhi ja voitin paristakin arvonnasta lippuja. Kolmannen arvonnan voitosta jo kieltäydyin, en mäkään niitä määräänsä enempää tarvi. Menivät uudelleen jakoon. Teini ja vanhin likka lähtee mukaan, mies vetäytyi tästä reissusta. Mä niin odotan noita messuja, en oo koskaan moisilla ollut.

Miksen mää voita Eurojackpotissa tai ees Lotossa? Hyvä tuurini loppuu siihen. Yleensä yks ja lisänumero oikein. Huoh!

Kivaa viikon jatkoa teille ihanaiset!

20 kommenttia:

  1. Kylläpä ompelit sievän kaukosäädinpussukan! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mäkin tykkään siitä. :-)

      Poista
  2. Kaunis ja kätevä pussukka! <3 Noi PH:n kupit on ihanat, ja varmasti monikäyttöiset! Kivaa tiistaipäivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :-) Juu noita kuppeja voi käyttää monessa tarjoilussa. Samoin kivaa tiistaita. ♥

      Poista
  3. Ihana pussukka! Voisinkohan mä palkata sut tekemään mulle samanmoisrn? Ja kupit.. samathan ne löytyy meiltäkin, mut en oo ollenkaan älynnyt keittoihin niitä. Loistoidis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voit palkata mut. Vedän hatusta jonkun sopivan hinnan. :-) Keittoon just passeli kuppi tuo, mahtuu ainakin enemmän ku mä jaksan syödä...

      Poista
    2. Ihana, kiitos. Ihan mahtavaa. Mulle tulee kanssa tuo Ektorppi, niin on passeli sittens iihen!

      Poista
  4. Oi oi miten hieno pussukka!! Siis aivan mielettömän ihana!! <3 Voi minäkin haluaisin tuollaisen..! ;) Meillä kun kaikki kaukot retajaa pitkin ja poikin niin ja tyttö välillä leikkii puhuvansa niillä puhelimeen, joskus kaukoja löytää nuken vaunuista tai nuken hoitolaukuista yms. todella loogisista paikoista.. ;) :D

    Ihanaa aprillipäivää Sinulle! :)

    P.S Mä oikeasti tykkään tuosta pussukasta, ei ollut aprillipilaa.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos. :-) Hih, joo ei mitään pilailua. Mäkin tykkään siitä. Sain kaks tilausta, laitetaanko kolmaskin tilaus tulemaan? ;-) Kivaa aprillipäivän jatkoa!

      Poista
    2. Nyt vasta muistin käväistä täällä.. ;/
      Hmm, minkä hintainen tuollainen pussukka postikuluineen olisi? :) Voisin ollakin kiinnostunut tilaamaan.. ;)

      Poista
  5. Kattaus on puoli ruokaa. Kivat nuo isot kupit :). Kaukosäädinpussukka näyttää hyvältä. Mahtaisikohan meillä tulla säätimet vielä laitettua pussukkaan. Nyt niitä säilytetään liian usein sohvan alla :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kupit on suloiset, mii laik! :-D Ja pussukka on kätevä. Mikä ettei sohvanalunenkin. ;-)

      Poista
  6. Olet kyllä tosi luova, siis niin oot kivan pussukan tehnyt säätimille ja lehtikin sinne mahtuu mukaan, kauniskin vielä :) Ja mitä PH,n lattekuppeihin tulee, niin ihanat on....mulla ne nököttää keittiön avohyllyllä kun en malta kaappiin laittaa piiloon. Kivasti voi yhdistellä erisarjan astioita, noikin asetit näyttää nätille :)
    Mukavaa huhtikuun alkua !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :-) PH:n kupit on niiiin söpöt, kiitti vinkistä. Ei noita kyl malttais kaappiin laittaa mut ku ei oo avohyllyjäkään... Kivaa alkanutta huhtikuuta. :-D

      Poista
  7. Kaunis säilytys kodin ei niin kauniille vempaimille:) Ja kun saa ohjelmalehtisen kanssa piiloon! mua ahdistaa heti jos olen sortunut johonkin seiska-lehteen ja se sitten lojuu sohvalla-johan on sisustus pilalla;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, joo Seiska rikkoo harmonisen sisustuksen shokkivärikkäine kansineen...! :) Piiloon vaan.

      Poista
  8. Tosi hienon taskun ompelitkin! Ja tosiaan nerokas idea tehdä ohjelmalehdelle oma tasku,niin ei sekään sitten vaeltele pitkin poikin :)
    Kupit on överi-ihanat!!! Ja ne Ikean lautaset sopis varmaan just eikä melkeen! On muuten niin totta,että ruoka (jopa mun tekemä)maistuu jotenkin paljon paremmalta,jos sen tarjoaa kauniista astioista ;)
    Minä olen "sattuneesta ihanasta syystä" (vink vink) menossa messuille!! Posti toi tänään joltain ihanalta tyypiltä liput :) ! Oispas hauska törmätä siellä!

    Ai niin,se vesi! Arvaa unohdinko jo koko jutun :/ Niin ja tuosta voittamisesta; mä en muista oikein ikinä voittaneeni yhtään mitään,paitsi sen ihanaisen tauluarvonnan täällä sun blogissa :) Josko nyt vielä se eurojackpot osuisi kohdille...Lottokin kävis erittäin hyvin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ehdottomasti arkinenkin ruoka maistuu paremmalle kun sen laittaa tarjolle nätisti. On joku psykologinen juttu vissiin... ;) Ai oot menossa messuille, kas kas... :D Kiva että tulivat perille. Oliskin tosi kiva nähdä siellä. ❤ Tehdääs Lotot ja Eurojackpotit ja Kenotkin vielä, pakko sen joskus on osua kohdalle. Muista juoda vettä! Tänään sain juotua työpäivän aikana 2 litraa. Jee!

      Poista
  9. Ootpa kätevä käsistäsi, tosi kaunis pussukka! :)

    VastaaPoista